Trening Umiejętności Społecznych

👦 Dla nastolatków 13-16lat

📅 1-5 lipca (grupa wakacyjna)

📌 Warszawa – Bielany

tusrm

👥 Dla Kogo Jest Trening Umiejętności Społecznych?

Trening Umiejętności i Społecznych (TUS) przeznaczony jest dla każdego, kto chce poprawić swoje umiejętności interpersonalne i społeczne, niezależnie od wieku, płci. TUS może być szczególnie przydatny dla dzieci i młodzieży, ponieważ to w tym wieku wiele z nich zaczyna doświadczać trudności z nawiązywaniem i utrzymywaniem kontaktu z rówieśnikami czy radzeniem sobie z emocjami. COVID zmusił nastolatków do zamknięcia w domu, bez codziennej interakcji z innymi. Przez co młodzież nie uczyła się jak rozwiązywać konflikty, pokazywać swoje emocje, informować o swoich potrzebach. 

TUS jest pomocną metodą pracy dla nastolatków, kiedy dziecko:

  • ma trudności w nawiązywaniu kontaktu z rówieśnikami
  • przejawia trudności w wyrażaniu swoich emocji i potrzeb,
  • doświadcza problemów z asertywnością i samoakceptacją,
  • często wpada w konflikty z rówieśnikami,
  • ma trudności w interpretowaniu własnych emocji i emocji innych osób i empatii.
  • ma trudności z przyjęciem krytyki, często kłóci się z rodzicem, buntuje się

🔷 Czym jest TUS – Trening Umiejętności Społecznych?

TUS to skrót od Treningu Umiejętności Społecznych. Jest to program warsztatów/treningu, który ma na celu uczenie nastolatków jak przekazywać swoje emocje i lepiej komunikować się z rówieśnikami, rodzicami i rodzeństwem. Nastolatek ma okazję nauczyć się jak sprawniej funkcjonować w relacjach społecznych.

🔷 Jak wyglądają zajęcia TUS

Trening TUS dla nastolatków w wieku 13-16 lat zwykle odbywa się w formie zajęć psychoedukacyjnych lub terapeutycznych.

Zajęcia te mają charakter interaktywny i skłaniają do aktywnego uczestnictwa. TUS zwykle składa się z zabaw, ćwiczeń, gier i innych form zadań, które mają na celu rozwijanie umiejętności społecznych. Nie ma jednego uniwersalnego formatu dla programu umiejętności społecznych.

Treningi oferują elastyczność programu, który może być spersonalizowany do indywidualnych mocnych stron i potrzeb nastolatka, co stanowi jedną z ich zalet. TUS może być prowadzony przez pedagoga, psychologa lub terapeutę specjalizującym się w pracy z dziećmi. Trening TUS jest prowadzony w formie zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych oraz stosowany jest zarówno w terapii indywidualnej jak i grupowej.

 

🔷 Jakie umiejętności zdobywa się na zajęciach?

TUS dla nastolatków przyczynia się do rozwoju wielu obszarów, takich jak samoakceptacja, empatia i zrozumienie emocji innych osób oraz umiejętności interpersonalne, czy komunikacja, rozwiązywanie konfliktów czy umiejętności przywódcze i kooperacji. Rozwijanie umiejętności społecznych może także zmniejszyć zachowania problemowe czy zwiększyć wyniki w nauce poprzez stymulacje procesów.

Jakie umiejętności rozwijane są na zajęciach TUS w Recykling Myśli:

  • umiejętność budowania pozytywnych relacji z rodzicami, rodzeństwem i rówieśnikami
  • wyrażania krytyki i radzenia sobie z krytyką
  • rozpoznawania własnych myśli i uczuć
  • dostrzeganie ich wpływu na swoje zachowanie i dokonywanie wyborów,
  • rozróżniania uczuć swoich i uczuć innych osób
  • umiejętność lepszej komunikacji – zadawania pytań, aktywnego słuchania
  • słuchania, wyrażania swojej opinii i własnych myśli,
  • rozwiązywania konfliktów.
  • wykształcenie asertywności, czyli umiejętności wyrażania swoich potrzeb i stawiania granic
  • odpowiedzialnego podejmowania decyzji,
  • radzenie sobie z emocjami i konfliktowymi sytuacjami
  • zdolność do radzenia sobie ze stresem
  • umiejętność samokontroli

🔷Sprawy organizacyjne

Grupa wakacyjna

5 dni od 1-5 lipca

690 PLN za 5 spotkań

Spotkania trwają 120 min. Łącznie 10h

Grupa max 6 osób

 

Prowadząca zajęcia TUS

Karolina Kosyl psycholog

mgr Karolina Kosyl
psycholog,
certyfikowana trenerka TUS

TUS to forma terapii dla dzieci i młodzieży. Terapię prowadzi certyfikowany trener, którego celem jest nauka budowania satysfakcjonujących relacji społecznych. Na zajęciach nastolatkowie uczą się nazywać i odczytywać emocje, gesty oraz mowę ciała. Umiejętności ćwiczone są poprzez udział w grach i rożnego rodzaju zabawach, ale przede wszystkim podczas tworzenia przez terapeutę sytuacji społecznych. Podczas terapii Uczestnicy poznają i za pomocą modelowania przećwiczą wybrane umiejętności społeczne. Zajęcia będą opierać się na warsztatach, dzięki czemu każdy z uczestników będzie miał możliwość pełnego uczestnictwa.

Obszary pomocy:

Formularz zgłoszeniowy:

Umów konsultację - Diagnoza ADHD

Wypełnij formularz i prześlij zgłoszenie