Trening Umiej臋tno艣ci Spo艂ecznych

馃懄 Dla nastolatk贸w 13-16lat

馃搮 Pi膮tki o 17:15

馃搶 Warszawa – Bielany

tusrm

馃懃 Dla Kogo Jest Trening Umiej臋tno艣ci Spo艂ecznych?

Trening Umiej臋tno艣ci i Spo艂ecznych (TUS) przeznaczony jest dla ka偶dego, kto chce poprawi膰 swoje umiej臋tno艣ci interpersonalne i spo艂eczne, niezale偶nie od wieku, p艂ci. TUS mo偶e by膰 szczeg贸lnie przydatny dla dzieci i m艂odzie偶y, poniewa偶 to w tym wieku wiele z nich zaczyna do艣wiadcza膰 trudno艣ci z nawi膮zywaniem i utrzymywaniem kontaktu z r贸wie艣nikami czy radzeniem sobie z emocjami. COVID zmusi艂 nastolatk贸w do zamkni臋cia w domu, bez codziennej interakcji z innymi. Przez co m艂odzie偶 nie uczy艂a si臋 jak rozwi膮zywa膰 konflikty, pokazywa膰 swoje emocje, informowa膰 o swoich potrzebach. 

TUS jest pomocn膮 metod膮 pracy dla nastolatk贸w, kiedy dziecko:

  • ma trudno艣ci w nawi膮zywaniu kontaktu z r贸wie艣nikami
  • przejawia trudno艣ci w wyra偶aniu swoich emocji i potrzeb,
  • do艣wiadcza problem贸w z asertywno艣ci膮 i samoakceptacj膮,
  • cz臋sto wpada w konflikty z r贸wie艣nikami,
  • ma trudno艣ci w interpretowaniu w艂asnych emocji i emocji innych os贸b i empatii.
  • ma trudno艣ci z przyj臋ciem krytyki, cz臋sto k艂贸ci si臋 z rodzicem, buntuje si臋

馃敺 Czym jest TUS – Trening Umiej臋tno艣ci Spo艂ecznych?

TUS to skr贸t od Treningu Umiej臋tno艣ci Spo艂ecznych. Jest to program warsztat贸w/treningu, kt贸ry ma na celu uczenie nastolatk贸w jak przekazywa膰 swoje emocje i lepiej komunikowa膰 si臋 z r贸wie艣nikami, rodzicami i rodze艅stwem. Nastolatek ma okazj臋 nauczy膰 si臋 jak sprawniej funkcjonowa膰 w relacjach spo艂ecznych.

馃敺 Jak wygl膮daj膮 zaj臋cia TUS

Trening TUS dla nastolatk贸w w wieku 13-16 lat zwykle odbywa si臋 w formie zaj臋膰 psychoedukacyjnych lub terapeutycznych.

Zaj臋cia te maj膮 charakter interaktywny i sk艂aniaj膮 do aktywnego uczestnictwa. TUS zwykle sk艂ada si臋 z zabaw, 膰wicze艅, gier i innych form zada艅, kt贸re maj膮 na celu rozwijanie umiej臋tno艣ci spo艂ecznych. Nie ma jednego uniwersalnego formatu dla programu umiej臋tno艣ci spo艂ecznych.

Treningi oferuj膮 elastyczno艣膰 programu, kt贸ry mo偶e by膰 spersonalizowany do indywidualnych mocnych stron i potrzeb nastolatka, co stanowi jedn膮 z ich zalet. TUS mo偶e by膰 prowadzony przez pedagoga, psychologa lub terapeut臋 specjalizuj膮cym si臋 w pracy z dzie膰mi. Trening TUS jest prowadzony w formie zaj臋膰 edukacyjnych lub terapeutycznych oraz stosowany jest zar贸wno w terapii indywidualnej jak i grupowej.

 

馃敺 Jakie umiej臋tno艣ci zdobywa si臋 na zaj臋ciach?

TUS dla nastolatk贸w przyczynia si臋 do rozwoju wielu obszar贸w, takich jak samoakceptacja, empatia i zrozumienie emocji innych os贸b oraz umiej臋tno艣ci interpersonalne, czy komunikacja, rozwi膮zywanie konflikt贸w czy umiej臋tno艣ci przyw贸dcze i kooperacji. Rozwijanie umiej臋tno艣ci spo艂ecznych mo偶e tak偶e zmniejszy膰 zachowania problemowe czy zwi臋kszy膰 wyniki w nauce poprzez stymulacje proces贸w.

Jakie umiej臋tno艣ci rozwijane s膮 na zaj臋ciach TUS w Recykling My艣li:

  • umiej臋tno艣膰 budowania pozytywnych relacji z rodzicami, rodze艅stwem i r贸wie艣nikami
  • wyra偶ania krytyki i radzenia sobie z krytyk膮
  • rozpoznawania w艂asnych my艣li i uczu膰
  • dostrzeganie ich wp艂ywu na swoje zachowanie i dokonywanie wybor贸w,
  • rozr贸偶niania uczu膰 swoich i uczu膰 innych os贸b
  • umiej臋tno艣膰 lepszej komunikacji – zadawania pyta艅, aktywnego s艂uchania
  • s艂uchania, wyra偶ania swojej opinii i w艂asnych my艣li,
  • rozwi膮zywania konflikt贸w.
  • wykszta艂cenie asertywno艣ci, czyli umiej臋tno艣ci wyra偶ania swoich potrzeb i stawiania granic
  • odpowiedzialnego podejmowania decyzji,
  • radzenie sobie z emocjami i konfliktowymi sytuacjami
  • zdolno艣膰 do radzenia sobie ze stresem
  • umiej臋tno艣膰 samokontroli

馃敺Sprawy organizacyjne

Spotkania w ka偶dy pi膮tek o 17:15

476PLN za 4 spotkania w miesi膮cu

Spotkania odbywaj膮 si臋 raz w tygodniu i trwaj膮 60min.

Grupa max 6 os贸b

艁膮cznie 12 spotka艅.

 

Prowadz膮ca zaj臋cia TUS

tinywow_Karolina-Kosyl-psycholog-tus_

mgr Karolina Kosyl
psycholog,
certyfikowana trenerka TUS

TUS to forma terapii dla dzieci i m艂odzie偶y. Terapi臋 prowadzi certyfikowany trener, kt贸rego celem jest nauka budowania satysfakcjonuj膮cych relacji spo艂ecznych. Na zaj臋ciach nastolatkowie ucz膮 si臋 nazywa膰 i odczytywa膰 emocje, gesty oraz mow臋 cia艂a. Umiej臋tno艣ci 膰wiczone s膮 poprzez udzia艂 w grach i ro偶nego rodzaju zabawach, ale przede wszystkim podczas tworzenia przez terapeut臋 sytuacji spo艂ecznych. Podczas terapii Uczestnicy poznaj膮 i za pomoc膮 modelowania prze膰wicz膮 wybrane umiej臋tno艣ci spo艂eczne. Zaj臋cia b臋d膮 opiera膰 si臋 na warsztatach, dzi臋ki czemu ka偶dy z uczestnik贸w b臋dzie mia艂 mo偶liwo艣膰 pe艂nego uczestnictwa.

Obszary pomocy:

Formularz zg艂oszeniowy:

Um贸w konsultacj臋 - Diagnoza ADHD

Wype艂nij formularz i prze艣lij zg艂oszenie